Henriëlla Zorg werkt volgens het HKZ kwaliteitssysteem

Kwaliteit van zorg

HKZ en ISO gecertificeerd

De kwaliteit van zorg is een dagelijkse bezigheid bij Henriëlla Zorg. Om de kwaliteit van zorg aan haar cliënten te garanderen werkt Henriëlla Zorg volgens het HKZ kwaliteitssysteem. Dit onafhankelijke keurmerk wordt verstrekt door de Stichting Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de Zorgsector. Het HKZ Certificaat geeft aan dat een zorginstelling voldoet aan vooraf vastgestelde kwaliteitsnormen van de geleverde zorg. Bovendien voldoet het kwaliteitssysteem aan de internationale ISO:9001-2015 normen.

Klanttevredenheidsonderzoek

Om de kwaliteit van zorg te meten bij onze cliënten wordt er eens in de twee jaar een onafhankelijke PREM meting (Patiënt Reported Experience Measure) uitgevoerd. Daarbij wordt er op basis van zorginhoudelijke indicatoren de kwaliteit van zorg bij de cliënt gemeten. Het resultaat van de PREM meting wordt vervolgens geanalyseerd om de verbeterpunten te bepalen. In 2021 is de PREM meting uitgevoerd door Triqs. De cliënten hebben de zorg van Henriëlla Zorg beoordeeld met een 7,7. 

Klachtenprocedure

Henriëlla Zorg staat voor kwalitatief goede zorg. Bent u niet tevreden over de geleverde zorg? Dan bespreekt u dit eerst met de zorgmedewerker. Komt u er samen niet uit of wilt u de klacht rechtstreeks met ons bespreken? Wij staan in dat geval klaar voor u om tot een gewenste oplossing te komen. U kunt uw klacht dan schriftelijk indienen via onderstaand adres. In ons klachtenreglement vindt u alle informatie terug over de klachtenprocedure. Deze krijgt u wanneer u bij ons in zorg komt.

Postadres:
Henriëlla Thuiszorg
t.a.v. klachtenfunctionaris
Prinsegracht 126
2512 GD Den Haag

Inspectie voor Gezondheidszorg

De Inspectie voor Gezondheidszorg gaat na of een zorgorganisatie voldoet aan de wet- en regelgeving. Henriëlla Zorg kwalitatief goede zorg en blijft zich ook altijd ontwikkelen om aan de kwaliteit te voldoen. In het inspectierapport van Huize Henriëlla van 2021 leest u wat de bevindingen zijn van de Inspectie voor Gezondheidszorg.

Onafhankelijk geschillencommissie

Als u van mening bent dat de leiding van Henriëlla Zorg uw klacht niet naar behoren heeft afgehandeld, kunt u uw klacht bij de onafhankelijke geschillencommissie voorleggen.

Postadres:
Stichting Zorggeschil
Postbus 132
8430 AC Oosterwolde

Telefoon: 0561 - 618711
E-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Website: www.zorggeschil.nl 

Zorg met respect voor verschillende culturen